New book CHRONOLOGY 8
by A.T.Fomenko and G.V.Nosovsky has been published in English (= Book I of Chronology 7 in Russia).The conflict of mathematics with historiography. Sergey Glazyev, Academician of the Russian Academy of Siences, 12 August 2023.On the New Chronology of Fomenko-Nosovskiy. Abdusalam Guseinov, PhD, Academician of the Russian Academy of Siences, 8 January 2023.Introduction. A.T. Fomenko, Gleb V. Nosovskiy
1. The conventional version of the world history was created relatively recently, in the XVII century. This version is incorrected.
2. Psyhological remarks.
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Das einzige Kriterium der Zugehörigkeit eines Forschers / einer Forscherin
zu Geschichtskritik / Chronologiekritik (GChK) ist eine Leugnung
der Wahrheit der traditionellen Geschichte und Chronologie. (admin).
The conflict of mathematics with historiography. Sergey Glazyev, Academician of the Russian Academy of Siences, 12 August 2023On the New Chronology of Fomenko-Nosovskiy. Abdusalam Guseinov, PhD, Academician of the Russian Academy of Siences, 8 January 2023.Introduction. A.T. Fomenko, G.V.Nosovskiy. Moscow State University.1. The conventional version of the world history was created relatively recently, in the XVII century. This version is incorrected.2. Psyhological remarks.
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Das einzige Kriterium der Zugehörigkeit eines Forschers / einer Forscherin
zu Geschichtskritik / Chronologiekritik (GChK) ist eine Leugnung
der Wahrheit der traditionellen Geschichte und Chronologie. (admin).
Danke an den Administrator für den Hinweis auf den Band 8 von Fomenko: History.
Da ich gegenwärtig wieder die Bände 1 und 2 jener Reihe studiere, interessiert es mich,
ob es neue Erkenntnisse bei den Autoren gibt.
Was mich verwundert, ist der Satz, wonach die Geschichte im 17. Jahrhundert begonnen habe, dies aber nicht korrekt sei.
Was meinen sie damit?
Ist die Geschichte also im 18. Jahrundert entstanden, wie ich es behaupte?
Ansonsten sehe ich wenig neue Dinge in dem Werk.
Interessant ist vielleicht, dass die biblische Kriegsheldin Debora oft mit Jeanne d'Arc verglichen
worden ist.